GABRIELLA METZ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Καλώς μας ήρθες Gabriella! Ας ξεκινήσουμε από τα εντελώς φρέσκα. Λίγα λόγια για το νέο σου και εξαιρετικό video clipAwake” και την ιστορία πίσω από αυτό.

Καλώς σας βρήκα! Πριν μιλήσω για την ιστορία του Awake θα ήθελα να αναφέρω τους συντελεστές του. Ο συνθέτης είναι ο παραγωγός μου Chris Cara, ο στιχουργός – Ανδρέας Οικονομίδης, βιντεογράφος/σκηνοθέτης ο Anton Cinematic, και οι ηθοποιοί είναι ο αγαπημένος μου φίλος Λάκης Χριστοφίδης και ένα από τα γλυκύτερα παιδιά Jonas Χαραλαμπίδης.

Η υπόθεση του βίντεο μιλάει για ένα παιδί που «έχασε» τη μητέρα του. Το αγοράκι αυτό τη ψάχνει γιατί πιστεύει ότι μπορεί να την βρει ξανά. Δεν μπορεί να κατανοήσει τη σημασία του θανάτου. Εντός του σουρεαλιστικού κόσμου και μέσω της φαντασίας του παιδιού, το αγοράκι πιστεύει πως την έχει βρει. Πάει κοντά της, την αγκαλιάζει αλλά σε κλάσματα δευτερολέπτου συνειδητοποιεί πως η μητέρα του δεν ήταν ποτέ εκεί. Το ψάξιμο λόγω του χαμού της μητέρας του συνεχίζεται. Το αγοράκι έχει γίνει άντρας πια, και σιγά σιγά φτάνει στο σημείο όπου συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να έρθει σε επαφή με τη μητέρα του εν σώματι. Θα είναι πάντα εκεί σαν φύλακας άγγελος αλλά δεν θα τη βρει ποτέ ξανά σε ανθρώπινη μορφή. Είναι και το σημείο όπου ουσιαστικά ξυπνά (awake). Το βίντεο αυτό έχει μια ανατριχιαστική ιστορία πίσω από τις κάμερες και ξεκινάει κάπως έτσι. Ο βιντεογράφος μου, όταν καταλήξαμε στο σενάριο και ψάχναμε την τοποθεσία που θα γινόταν το γύρισμα, μου είχε αναφέρει μια κόκκινη λίμνη. Εγώ είχα κατενθουσιαστεί με την ιδέα αυτή κι έτσι αποφασίστηκε πως το video clip για το “Awake” θα γινόταν εκεί. Τα γυρίσματα αναβάλλονταν κάθε βδομάδα λόγω βροχής. Ένα μήνα μετά καταφέραμε να φτάσουμε στην τοποθεσία της κόκκινης λίμνης για να γυρίσουμε το βίντεο. Εκεί νιώσαμε μια περίεργη ενέργεια αλλά σκεφτήκαμε πως ήταν λόγω του περίεργου φαινόμενου και γιατί ο χώρος εκείνος είχε ένα εγκαταλελειμμένο μεταλλωρυχείο. Δύο βδομάδες μετά μάθαμε από τις ειδήσεις πως στη λίμνη εκείνη στο χωριό Μιτσερό είχαν βρεθεί πτώματα μέσα σε βαλίτσες. Ήταν η γνωστή υπόθεση «Ορέστης». Για σας που ίσως να μη γνωρίζεται περί τίνος πρόκειται, ο κατά συρροή δολοφόνος Νίκος Μεταξάς δολοφονούσε γυναίκες που κατάγονταν από τις Φιλιππίνες και τα παιδιά τους, τις τοποθετούσε μέσα σε βαλίτσες και τις έριχνε στην κόκκινη λίμνη στο Μιτσερό.

Όταν μάθαμε το τι είχε συμβεί, το σοκ ήταν μεγάλο γιατί βρισκόμασταν ακριβώς δίπλα από τη λίμνη και είχαμε μικρά παιδιά μαζί μας. Η ιστορία του βίντεο τυχαία ταίριαζε και με την ιστορία εκείνων των γυναικών. Λόγω του τεράστιου σοκ, το βίντεο κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά κι αφιερώθηκε στα θύματα του Μιτσερού.

Το Awake είναι το τελευταίο video clip που κυκλοφορείς από την πρώτη σου επίσημη δισκογραφική δουλειά, το “Breaking Infinity”. Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, ποιος είναι ο απολογισμός που κάνεις;

Το Breaking Infinity είναι ένας δίσκος ο οποίος κατέγραψε τα συναισθήματα που με βάραιναν  τότε και με βοήθησε να ξεπεράσω κάποια θέματα που πάλευα για χρόνια. Από τα αρχικά στάδια του δίσκου μέχρι την ολοκλήρωση και την κυκλοφορία του, μου χάρισε πολλές εμπειρίες, πολλά μαθήματα, και νιώθω πως σαν μουσικός έχω βελτιωθεί πολύ λόγω αυτής της δουλειάς. Επίσης η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ ζεστή και θετική, κάτι που θα κρατήσω για πάντα σαν φυλακτό. Τώρα, προχωράμε στην επόμενη δισκογραφική δουλειά η οποία θα είναι λίγο διαφορετική!

Ας πάμε λίγο πίσω στο χρόνο τώρα και να δούμε τα πράγματα από την αρχή. Πότε ξεκίνησε η ενασχόληση σου με την μουσική και ποια ήταν τα πρώτα σου ερεθίσματα;

«Επίσημα» ξεκίνησε στην ηλικία των τεσσάρων ετών όταν πήγα στο πρώτο μάθημα πιάνου. Αγαπούσα τη μουσική γενικότερα, αλλά ο μεγάλος μου έρωτας ήταν η κιθάρα. Πήγα σε μαθήματα κλασσικής κιθάρας πριν ξεκινήσω πιάνο αλλά τα χέρια μου ήταν πολύ μικρά και πονούσα πολύ όταν έπαιζα – λογικό αφού ήμουν μόνο τεσσάρων χρονών. Η φωνητική ήρθε στη ζωή μου αργότερα και πιο συγκεκριμένα στα δέκα μου χρόνια. Ακόμη κι όταν δεν βρισκόμουν σε μάθημα, πάντα άκουγα μουσική και σκεφτόμουν διάφορα τραγούδια και μελωδίες.

Ήσουν από αυτά τα παιδάκια που προβάρανε μπροστά στον καθρέφτη με το όνειρο της μεγάλης σκηνής στο μέλλον ή αργότερα και με την ανάλογη τριβή στη μουσική συνειδητοποίησες την αγάπη σου για αυτήν και την ανάγκη να προχωρήσεις μαζί της;

Ναι, ήμουν το παιδί που κρατούσε το πλαστικό παιδικό μικρόφωνο μπροστά απ’ τον καθρέφτη, ερχόντουσαν συγγενείς στο σπίτι μου με το ζόρι για να τους παρουσιάσω τραγουδάκια που έμαθα να παίζω στο πιάνο, και εννοείτε πως τους τραγουδούσα επίσης. Κατά κάποιο τρόπο γνώριζα πάντοτε μέσα μου πως θα γινόμουν μουσικός. Ακόμη κι όταν δεν ήξερα τη λέξη μουσικός, για να εξηγήσω στην οικογένεια μου το τι ήθελα να γίνω όταν μεγάλωνα, τους έλεγα «θέλω να γίνω Άννα Βίσση» χαχα!

Είσαι ιδιαίτερα σπουδαγμένη μουσικά, φτάνοντας μέχρι το ξακουστό Berklee της Βοστώνης. Θεωρείς ότι οι σπουδές είναι απαραίτητο συστατικό για έναν μουσικό που θέλει να κάνει καριέρα ανεξάρτητα από το είδος μουσικής που εκπροσωπεί; Και ποια είναι η άποψη σου για τους καλλιτέχνες που δηλώνουν αυτοδίδακτοι; Θεωρείς ότι μπορεί να είναι κάποιος ολοκληρωμένος μουσικός χωρίς σπουδές;

Οι σπουδές είναι κάτι το θετικό για τον οποιοδήποτε άνθρωπο. Υπάρχουν για να μας διευρύνουν τις γνώσεις μας – μας εξελίσσουν. Για παράδειγμα στο Berklee, έμαθα πράγματα που δεν ήξερα καν ότι υπήρχαν. Το πανεπιστήμιο με βοήθησε στο να δω τη μουσική από διάφορες πλευρές, όχι μόνο μέσω θεωρίας, σύνθεσης ή performance. Το να είναι κάποιος αυτοδίδακτος, με εντυπωσιάζει αφάνταστα γιατί πιστεύω πως χρειάζεται πολλή πειθαρχία και αφοσίωση για να μάθει κανείς μουσική χωρίς καθοδήγηση από δάσκαλο. Δεν θεωρώ πως οι σπουδές ολοκληρώνουν τον μουσικό, απλώς το μέγεθος της γνώσης του μεγαλώνει. Αν ένας μουσικός είτε αυτοδίδακτος, είτε σπουδαγμένος μελετάει καθημερινά, αφοσιώνεται στην τέχνη του, αγαπάει και σέβεται τη μουσική, τότε δεν χρειάζεται τίποτα άλλο.

Γενικά τι μουσικές ακούς; Τα ακούσματα σου είναι ευρεία ή είσαι πιο “κλειστή”, σταθερή και προσεχτική στις επιλογές σου με βάση τις σπουδές σου και τον τρόπο που έχεις μάθει να δουλεύεις με την μουσική;  

Ακούω τα πάντα. Μ’ αρέσει να γνωρίζω διάφορα είδη μουσικής γιατί για μένα το να ακούω μουσική δεν είναι μόνο μια απόλαυση αλλά και μάθηση. Στο κάθε είδος χρησιμοποιούνται διαφορετικές τεχνικές και ήχοι. Επίσης είμαι λάτρεις του fusion όπου ουσιαστικά αναμειγνύονται δύο ή περισσότερα είδη μουσικής μαζί. Για να γίνει αυτό πρέπει τα ακούσματα μου να είναι ευρεία.

Το
Breaking Infinity είναι μια δουλειά άκρως επαγγελματική σε slow poprock ύφος που αναδεικνύει την χαρισματική φωνή σου. Πάνω σε ποια πρότυπα βασίστηκε αυτή η δουλειά; Τι στοχεύατε και σχεδιάζατε να πετύχετε μαζί με τους συνεργάτες σου πριν μπείτε στη διαδικασία της παραγωγής;

Ο δίσκος δεν ήταν προγραμματισμένος να γίνει. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μου με τον παραγωγό μου Chris Cara με τον οποίο κάναμε διασκευές γνωστών τραγουδιών, ξεκινήσαμε τη διαδικασία κυκλοφορίας Single. Στην πορεία αποφασίστηκε πως θα κυκλοφορούσαμε και δίσκο. Ο μόνος μου στόχος ήταν τα τραγούδια να γεννηθούν μέσω των πραγματικών μου συναισθημάτων και να είναι κατά κάποιο τρόπο η αλήθεια μου.

Το Breaking Infinity κλείνει τον κύκλο του μετά την κυκλοφορία του Awake; Αν ναι, τι να περιμένουμε από εδώ και πέρα από την Gabriella Metz;

Ναι, η κυκλοφορία του “Awake” έχει κλείσει τον κύκλο του δίσκου γιατί έχει ολοκληρωθεί κι από τη μουσική αλλά κι απ’ την κινηματογραφική πλευρά. Τα επόμενα βήματα είναι συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν όταν περάσει το χάος που ονομάζεται κορονοϊός, κι ένας επόμενος δίσκος που τώρα βρίσκεται σε αρχικά στάδια.


Πως βλέπεις την κατάσταση με την μουσική έτσι όπως έχει διαμορφωθεί παγκόσμια με το θέμα της πανδημίας; Τι πιστεύεις πως θα γίνει και τι πρέπει κατά τη γνώμη σου να γίνει ώστε να συνεχίζει η μουσική να υπάρχει έτσι όπως την μάθαμε;

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό που με εξέπληξε ήταν ότι δεν σταμάτησε ποτέ η μουσική. Τι εννοώ, το γεγονός ότι δεν μπορούσαμε να απολαύσουμε ζωντανή μουσική σε μουσικές σκηνές δεν εμπόδισε τους μουσικούς να παίζουν για τους ακροατές τους απ’ τα σπίτια τους μέσω των social media. Ο κόσμος χειροκροτεί τους γιατρούς και τους νοσηλευτές γιατί βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους για να σώσουν τις δικές μας αλλά κάπου εδώ πρέπει να σκεφτούμε πως και οι καλλιτέχνες έχουν παίξει τεράστιο ρόλο στην υγεία μας εντός της πανδημίας. Δεν μιλώ για τη σωματική υγεία αλλά για την ψυχική. Ήταν εκεί μέσω του διαδικτύου για να μας κρατήσουν συντροφιά για να μην τρελαθούμε, να μας δώσουν την ευκαιρία να ξεσκάσουμε, και μας έκαναν όσο πιο ευδιάθετους μπορούσαν χωρίς να έχουν το οποιοδήποτε συμφέρον. Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο κι ένα δυνατό χειροκρότημα. Αυτό που με στεναχωρεί είναι η αντιμετώπιση των καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Οι δύο κυβερνήσεις φέρθηκαν πολύ λανθασμένα σε σημείο που έπρεπε να μαζευτούν υπογραφές για να θεωρηθούμε κι εμείς εργαζόμενοι κι ισάξιοι με τους υπόλοιπους εργαζόμενους των δύο χωρών. Ένιωσα μέχρι και ντροπή για την καταγωγή μου λόγω αυτής της συμπεριφοράς προς τους καλλιτέχνες. Δεν γίνεται από τη μία να περηφανευόμαστε για την αρχαιοελληνική μας κληρονομιά κι απ’ την άλλη να «απαρνιόμαστε» την ύπαρξη του πολιτισμού. Άρα αυτό που πρέπει να γίνει έτσι ώστε η μουσική κι όλες οι τέχνες να επιστρέψουν πίσω στις φυσιολογικούς τους ρυθμούς, είναι να αρχίσουμε σαν λαός να σεβόμαστε το ότι αφορά τον πολιτισμό, να κατανοήσουμε πως και οι τέχνες είναι επαγγέλματα, και να παρθούν τα σωστά μέτρα επιστροφής των εργαζομένων της τέχνης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να επιστρέψουν όλα στους παλιούς ρυθμούς αλλά ταυτόχρονα πιστεύω πως ο κόσμος χρειάζεται να ξεσκάσει σε μια συναυλία, ένα θέατρο, άρα οι χώροι που στεγάζουν τις τέχνες θα γεμίσουν ξανά και γρηγορότερα απ’ ότι περιμένουμε.

Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ Gabriella για την τιμή που μας έκανες! Για το τέλος, υπάρχει κάτι στα πλάνα σου για το άμεσο μέλλον που θα ήθελες να μας αναφέρεις; Και γενικότερα κλείσε ελεύθερα και όπως θες την κουβέντα μας.

Σας ευχαριστώ πολύ για την υπέροχη συνέντευξη. Το μέλλον είναι μπροστά μας, το χάος που επικρατεί σιγά σιγά θα εξαφανιστεί και μείνετε σε αναμονή γιατί έρχονται πολλά καινούρια πράγματα και με το καλό και πολλές συναυλίες σε Ελλάδα, Κύπρο, και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 

OFFICIAL LINKS

https://gabriellametz.com/

https://www.instagram.com/gabriellametz.official/

https://www.facebook.com/gabriellametz.official

https://soundcloud.com/gabriella-metz

https://www.youtube.com/channel/UCBTlQ7GjK1Cu5LxMxY6dNug

 

Awake – Gabriella Metz (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=u5_8Powrlj8

Why Don’t You Love Me – Gabriella Metz (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=DnjFnvdO7ik

Grey – Gabriella Metz (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=enUvJYmcHJc

Walls – Gabriella Metz (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=KLVA3JG44Lc

Broken – Gabriella Metz (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=POPYrqiGwFU

Hozier – Take Me To Church (Gabriella Metz Cover)

https://www.youtube.com/watch?v=QhZCxyTrDEI

Mary J. Blige – Therapy (Gabriella Metz Cover)

https://www.youtube.com/watch?v=6_Ej7RSvudg

Lady Gaga – Born This Way (Gabriella Metz Cover)

https://www.youtube.com/watch?v=npLTxAAPwE4

Eurovision Medley – Gabriella Metz ft. DOTS

https://www.youtube.com/watch?v=CqHOW9WHGmQ