
Elvis Presley – 1956

19/7/1954 That’s All Right / Blue Moon of Kentucky
25/9/1954 Good Rockin’ Tonight / I Don’t Care If The Sun Don’t Shine
28/12/1954 Milkcow Blues Boogie / You’re A Heartbreaker
10/4/1955 Baby Let’s Play House / I’m Left, You’re Right, She’s Gone
6/8/ 1955 I Forgot To Remember To Forget / Mystery Train
Μαζί με τον Scotty Moore στην κιθάρα, τον Bill Black στο μπάσο και τον D. J. Fontana στα ντραμς έβαζαν τις βάσεις για τη δημιουργία του rockabilly και τα θεμέλια για να στηριχθεί πάνω τους η σύγχρονη μουσική σκηνή. Τον Νοέμβριο του 1955 ο Elvis υπογράφει συμβόλαιο με την RCA, χάρη στον νέο του μάνατζερ Colonel Parker και η καριέρα του εκτοξεύετε.
Στις 27 Ιανουαρίου του 1956 κυκλοφορεί το ‘’Heartbreak Hotel’’ και την επόμενη μέρα το παρουσιάζει στο τηλεοπτικό σόου των Dorsey Brothers. Αποτέλεσμα να φτάσει μετά από λίγο στην κορυφή των αμερικανικών charts και να πουλήσει πάνω από 1εκ. αντίτυπα. Και όπως ήταν φυσικό το επόμενο βήμα ήταν το πρώτο του άλμπουμ.
Στις 23 Μαρτίου λοιπόν κυκλοφόρησε το παρθενικό lp του Elvis με τίτλο το όνομα του, ‘’Elvis Presley’’. Περιλάμβανε ηχογραφήσεις τραγουδιών που έγιναν από τον Ιούλιο του ΄54 ως τον Ιανουάριο του ΄56 και θεωρείται μάλιστα το πρώτο rock’ n’ roll άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής. Κύριο χαρακτηριστικό του ότι τα μισά από τα 12 συνολικά τραγούδια ήταν ακυκλοφόρητο υλικό από την εποχή της Sun Records! Έτσι λοιπόν αυτός ο μουσικός θησαυρός βρήκε διέξοδο σε εκατοντάδες χιλιάδες νέους που έσπευσαν να τον αγκαλιάσουν. Αρκεί να ρίξουμε μία γρήγορη ματιά στα τραγούδια για να καταλάβουμε το μέγεθος της αξίας τους.
Το “Trying to Get to You”, μια σύνθεση των McCoy, Singleton, που ηχογράφησε το rhythm and blues συγκρότημα The Eagles το 1954, το περίφημο “I Got a Woman” του μεγάλου Ray Charles, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1954, το ιστορικό “Blue Moon” των R. Rodgers και L. Hart που ακούγεται το 1934 στην ταινία ‘’Manhattan Melodrama’’, το “I’ll Never Let You Go (Lil’ Darlin’)” του Jimmy Wakely που ηχογραφήθηκε από τον ίδιο το 1943, το “Just Because” των B. Shelton, J. Shelton και S. Robin που έκαναν επιτυχία το 1943 οι Shelton Brothers καθώς και το “I Love You Because” , που έγραψε και είπε το 1949 ο Leon Payne με το καταπληκτικό φινάλε ‘’I love you for a hundred thousand reasons / But most of all I love you because you’re you’’ (Σ ‘αγαπώ για εκατό χιλιάδες λόγους / Αλλά πάνω απ’ όλα σ ‘αγαπώ γιατί είσαι εσύ).
Δεν ήταν όμως μόνο αυτά τα τραγούδια που έκαναν τη διαφορά. Δύο κομμάτια από τα χαρακτηριστικότερα της δεκαετίας του ΄50, συμπεριλήφθηκαν στο παρθενικό άλμπουμ του ‘’βασιλιά’’. Το ‘’Blue Suede Shoes ‘’ και το “Tutti Frutti” To πρώτο είχε γράψει και είχε κάνει επιτυχία ο Carl Perkins, ένας από τους πρωτεργάτες του rockabiily και από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες που πέρασαν ποτέ από την Sun Records και το δεύτερο ο Little Richard , ένας από τους κύριους εκπρόσωπους του κλασικού rock’ n’ roll. Και τα δύο τραγούδια ο Elvis τα έκανε ‘’δικά του’’ (κυρίως το πρώτο) και ακόμα μέχρι και σήμερα ο περισσότερος κόσμος τα γνωρίζει από τις δικές του εκτελέσεις.
Εκπληκτική εκτέλεση και στο “Money Honey” των Drifters. (σύνθεση J. Stone – 1953) ενώ η πιο ρομαντική στιγμή του δίσκου είναι αναμφισβήτητα το πανέμορφο “I’m Counting on You” (D. Robertson). Τα “One-Sided Love Affair” (Bill Campbell) και “I’m Gonna Sit Right Down and Cry (Over You)” (H. Biggs, J.Thomas) κεφάτα και δυναμικά συμπληρώνουν κατάλληλα το παζλ.
Το άλμπουμ ‘’Elvis Presley’’ όπως ήταν αναμενόμενο αναρριχήθηκε μέχρι την κορυφή των charts στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Οι ηχογραφήσεις έγιναν στη Νέα Υόρκη, στο Νάσβιλ και το Μέμφις και εκτός από τους Scotty Moore, Bill Black και D. J. Fontana συμμετείχαν και οι Chet Atkins (κιθάρα), Floyd Cramer (πιάνο), Shorty Long (πιάνο), Marvin Hughes (πιάνο), Johnny Bernero (ντραμς στο “Trying to Get to You”) καθώς και οι Gordon Stoker, Ben Speer και Brock Speer στα φωνητικά.
Όλα τα τραγούδια του άλμπουμ κυκλοφόρησαν σε singles τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς (πρώτη και δεύτερη πλευρά)
Blue Suede Shoes / Tutti Frutti
I’m Counting On You / I Got A Woman
I’ll Never Let You Go (Little Darlin’) / I’m Gonna Sit Right Down And Cry (Over You)
Tryin’ To Get To You / I Love You Because
Blue Moon / Just Because
Money Honey /One-Sided Love Affair
Elvis – 1956
Αυτό που είχε τεράστια αξία στα πρώτα χρόνια της καριέρας του ήταν ότι κατάφερε να δώσει κύρος και αξία σε μια μουσική η οποία ήταν απαξιωμένη από το λευκό ακροατήριο Με τη φωνή του Elvis η μουσική των μαύρων μπήκε σχεδόν σε όλα τα σπίτια των λευκών. Το rhythm n blues απέκτησε υπόσταση και αναγνώριση. Ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα ώστε οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ του χρώματος και της μουσικής να πάψουν κάποτε να υπάρχουν!
Είναι αλήθεια ότι ο Elvis ηχογράφησε πολλές διασκευές κυρίως μαύρων μουσικών. Σχεδόν ποτέ όμως δεν έπαιρνε κάποιο τραγούδι που είχε γίνει ήδη μεγάλη επιτυχία. Αργότερα λοιπόν, όταν αυτά τα κομμάτια με τις δικές του ερμηνείες γινόντουσαν επιτυχίες, ο περισσότερος κόσμος γνώριζε τις πρώτες εκτελέσεις και κατά συνέπεια τους ερμηνευτές. Και εκτός αυτού, ο Elvis είχε ένα ακόμα μοναδικό χάρισμα. Αν και δεν έγραφε ο ίδιος μουσική, τα τραγούδια που διασκεύαζε ήθελε να έχουν το δικό του προσωπικό στίγμα και να μην μοιάζουν με τις αυθεντικές εκτελέσεις. Κάτι που με μαγικό τρόπο σχεδόν πάντα κατάφερνε.
Στο άλμπουμ αυτό λοιπόν έχει την τιμητική του ο Little Richard. O Elvis ηχογραφεί τρία τραγούδια του (‘’ Rip It Up’’, ‘’Ready Teddy’’ και ‘’ Long Tall Sally ‘’) και ο
Richard Penniman (όπως ήταν το πραγματικό του όνομα) βρίσκεται στα χείλη χιλιάδων λευκών. Το κορυφαίο συνθετικό δίδυμο της δεκαετίας του ’50 Jerry Leiber και Mike Stoller αφήνει το στίγμα του σε αυτό το δίσκο με την υπέροχη μπαλάντα ‘’Love Me’’. Στο ίδιο ύφος, γεμάτα συναίσθημα και ρομαντισμό, τα ‘’First in Line ‘’ και ‘’How’s the World Treating You’’. Φόρος τιμής στην παιδική του ηλικία η ηχογράφηση του ‘’Old Shep ‘’(το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός αγαπημένου σκύλου που έφτασε όμως στο τέλος της ζωής του) και με το οποίο είχε πάρει το δεύτερο βραβείο σε ηλικία 10 ετών, σε τοπικό μουσικό διαγωνισμό.
Ο Arthur Crudup, μετά τα ‘’That’s All Right’’ και ‘’My Baby Left Me’’, εμφανίζεται και πάλι με το ‘’So Glad You’re’’, δίνοντας έτσι στον Elvis τη δυνατότητα για μία ακόμα συγκλονιστική ερμηνεία. Από τις ωραιότερες pop στιγμές της χρονιάς του 1956 η σύνθεση του Otis Blackwell, ‘’Paralyzed’’ ενώ η εναλλαγή της χροιάς της φωνής του στο ‘’Anyplace Is Paradise’’, δίνει στο κομμάτι μία πραγματικά μαγική διάσταση. Σε country μονοπάτια τα ‘’How Do You Think I Feel’’ και ‘’ When My Blue Moon Turns to Gold Again ‘’ μας θυμίζουν τις ρίζες που ποτέ δεν πρέπει να ξεχνούμε.
Οι ηχογραφήσεις των τραγουδιών έγιναν στην Καλιφόρνια και συμμετείχαν οι γνωστοί μας Scotty Moore, Bill Black και D. J. Fontana, οι Shorty Long και Gordon Stoker στο πιάνο καθώς και το σπουδαίο συγκρότημα των The Jordanaires στα φωνητικά. Όπως ήταν φυσικά ο δίσκος έφτασε μέχρι την κορυφή των αμερικανικών charts.
Rip It Up Blackwell, Marascalco
Love Me Leiber, Stoller
When My Blue Moon Turns to Gold Again Sullivan, Walker
Long Tall Sally Blackwell, Johnson, Penniman
First in Line Schroeder, Weisman
Paralyzed Otis Blackwell, Presley
So Glad You’re Mine Crudup
Old Shep Foley
Ready Teddy Blackwell, Marascalco
Anyplace Is Paradise Thomas
How’s the World Treating You Atkins, Bryant
How Do You Think I Feel Pierce, Walker
Elvis Is Back! – 1960

Το 1960 όταν ο Elvis γύρισε από τον στρατό είναι γεγονός ότι οι θαυμαστές του περίμεναν με ανυπομονησία τα καινούργια του τραγούδια. Έτσι λοιπόν στις 20 Μαρτίου μπαίνει στα στούντιο της RCA στο Νάσβιλ και μέσα σε λίγες μέρες ολοκληρώνει τις ηχογραφήσεις της νέας του δισκογραφικής δουλειάς με τίτλο ‘’Elvis Is Back!’’. Σε αυτή εκτός από τους Scotty Moore στην κιθάρα και D. J. Fontana στα ντραμς, συμμετέχουν και οι Hank Garland (κιθάρα), Floyd Cramer (πιάνο), Bob Moore (μπάσο), Buddy Harman (ντραμς), Boots Randolph (σαξόφωνο), Charlie Hodge (φωνητικά στο “I Will Be Home Again”) και φυσικά το συγκρότημα των The Jordanaires στα φωνητικά. Την παραγωγή ανέλαβαν οι Steve Sholes και Chet Atkins.
Είναι γεγονός ότι ο Elvis είχε επηρεαστεί αρκετά από την ευρωπαϊκή μουσική, κατά την περίοδο της στρατιωτικής τους θητείας στη Γερμανία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι διασκεύασε με αγγλικό στίχο κλασικές ιταλικές μελωδίες, όπως τα περίφημα ‘’It’s Now or Never’’ (το κλασικό ‘’O Sole Mio’’), ‘’Are You Lonesome Tonight?’’, ‘’Surrender’’ και ‘’Can’t Help Falling In Love’’. Αυτό όμως δεν φάνηκε ιδιαιτέρα σε αυτό το άλμπουμ που σηματοδοτούσε την επιστροφή του στις ηχογραφήσεις. Ήταν περισσότερο ένα κράμα από απαλό rock’ n’ roll(‘’Make Me Know It’’, ‘’Dirty, Dirty Feeling’’), blues (‘’Reconsider Baby’’, ‘’Like A Baby’’, ‘’It Feels So Right’’, ‘’ Fever’’), μπαλάντες (‘’Thrill of Your Love’’, ‘’Soldier Boy’’, ‘’ I Will Be Home Again’’), pop (‘’ The Girl of My Best Friend’’, ‘’ Girl Next Door Went a-Walking’’) αλλά και jazz (‘’ Such A Night’’).
Στην πραγματικότητα είναι ένα εξαιρετικό δείγμα δουλειάς, όσο και αν οι πιο σκληροπυρηνικοί θαυμαστές του περίμεναν κάτι πιο δυνατό. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε στις 8 Απριλίου του 1960 και πήγε μέχρι το Νο 2 στις Η.Π.Α. ενώ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (Βρετανία) ανέβηκε μέχρι την κορυφή.
1Make Me Know It Blackwell
2 Fever Cooley, Davenport
3 The Girl of My Best Friend Bobrick, Butler
4 I Will Be Home Again Benjamin, Leveen, Singer
5 Dirty, Dirty Feeling Leiber, Stoller
6 The Thrill of Your Love Kesler
7 Soldier Boy Dixon, Greenberg, Jones, Williams
8 Such a Night Chase, Dr. John
9 It Feels so Right Weisman, Wise
10 The Girl Next Door Went A’walking Rise, Wayne, Wayne
11 Like a Baby Stone
12 Reconsider Baby Fulson, Malone, Scott
How Great Thou Art – 1967

Ο Elvis ήταν πραγματικά ένας χαρισματικός ερμηνευτής. Μπορούσε να τραγουδήσει το ίδιο καλά ένα εκρηκτικό rock’ n’ roll κομμάτι, ένα μελαγχολικό rhythm n blues, μία ερωτική μπαλάντα και φυσικά ένα οποιοδήποτε τραγούδι από το χώρο της country. Πειραματίστηκε ακόμα και με την ethnic μουσική, δεκαετίες πριν την ΄΄ανακαλύψουν΄΄ κάποιοι ‘’ψαγμένοι’’. Ο τρόπος με τον οποίο τραγουδούσε όμως τα gospel ήταν πραγματικά μαγευτικός. Για να το καταλάβει κάποιος δεν χρειάζεται να είναι μυημένος στο συγκεκριμένο είδος.
Το αντιλαμβάνεται από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα του τραγουδιού. Τραγουδώντας gospel, ίσως και να έκανε τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του. Στα τραγούδια που περιλαμβάνονται στο άλμπουμ συμμετέχουν οι Scotty Moore, Chip Young και Pete Drake (κιθάρα), D. J. Fontana και Buddy Harman (ντραμς), Charlie McCoy (κιθάρα, μπάσο, φυσαρμόνικα), Floyd Cramer (πιάνο), David Briggs και Henry Slaughter (πιάνο, αρμόνιο), Bob Moore και Henry Strzelecki (μπάσο), Boots Randolph και Rufus Long (σαξόφωνο) καθώς και The Jordanaires, The Imperials και Millie Kirkham, Dolores Edgin, June στα φωνητικά. Το lp γνώρισε μεγάλη επιτυχία (για gospel άλμπουμ), φτάνοντας μέχρι το Νο 18 στις Η.Π.Α και το No 11 στη Βρετανία.
1 How Great Thou Art Hine
2 In the Garden Miles
3 Somebody Bigger Than You andI Burke, Heath, Lange
4 Farther Along Presley, Traditional
5 Stand by Me Tindley, Traditional
6 Without Him LeFevre
7 So High Traditional
8 Where Could I Go But to the Lord Coats
9 By and By Traditional
10 If the Lord Wasn’t Walking by My Side Slaughter
11 Run On Presley, Traditional
12 Where No One Stands Alone Lister
13 Crying in the Chapel Glenn
Elvis NBC-TV Special – 1968

Είναι αλήθεια ότι ο Elvis στη δεκαετία του ’60 είχε αναλώσει ένα μεγάλο κομμάτι από το πολύπλευρο ταλέντο του σε μέτριες κινηματογραφικές ταινίες (εκτός λίγων φυσικά εξαιρέσεων) οι οποίες , αν και γνώριζαν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, άρχισαν να φθείρουν την εικόνα του τραγουδιστή-ειδώλου που είχε σχηματίσει τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό το αντιλαμβανόταν και ο ίδιος και δεν ήταν λίγες οι φορές που μιλούσε με όχι και τόσο κολακευτικά λόγια γιαυτές.
Το 1968 λοιπόν και ενώ στη παγκόσμια μουσική σκηνή μεσουρανούσαν ονόματα όπως οι Beatles, Rolling Stones, Doors, Jili Hendrix και Janis Joplin, ο Elvis προσπαθούσε να βρει ένα τρόπο να ξεφύγει από ένα κυκεώνα για τον οποίο είχε και αυτός το δικό του μερίδιο ευθύνης, Όταν λοιπόν ο μάνατζερ του και κύριος υπεύθυνος για τα κινηματογραφικά συμβόλαια , συνταγματάρχης Parker, του πρότεινε να πρωταγωνιστήσει σε ένα τηλεοπτικό σόου με …χριστουγεννιάτικα τραγούδια, ο Elvis για πρώτη φορά, απ’ ότι λέγεται, εναντιώθηκε απέναντι του σε τέτοιο βαθμό ώστε να κινδυνέψει και αυτή ακόμα η συνεργασία τους. Αποφάσισε λοιπόν να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και με συμπαραστάτη τον σκηνοθέτη Στηβ Μπάιντερμ, να φτιάξουν ένα τηλεοπτικό σόου βασισμένο σε τραγούδια απ’ όλο το φάσμα της καριέρας του.
Έτσι και έγινε. Έχοντας στο συγκρότημα του τόσο τους παλιούς του φίλους, Scotty Moore και D. J. Fontana όσο και τους νέους, Alan Fortas, Lance LeGault και Charlie Hodge, ο Elvis ήρθε αντιμέτωπος στη σκηνή με το ίδιο του το κοινό, που είχε εγκαταλείψει από το 1961 στο Περλ Χάρμπορ της Χαβάης. Με δερμάτινο σύνολο, τσουλούφι και φαβορίτες βγαλμένες από τη δεκαετία του ’50 και ένα ύφος που αιχμαλώτιζε αντίκρισε τις κάμερες λέγοντας ΄΄Αν γυρεύετε μπελάδες, ήρθατε στο κατάλληλο μέρος΄΄.
Ποτέ καλλιτέχνης μέχρι σήμερα δεν έλαμψε περισσότερο απ΄ ότι αυτός τότε .Από την πρώτη κιόλας στιγμή καταλάβαινε κανείς ότι ο Elvis ήθελε όχι απλά να δώσει τον καλύτερο εαυτό του, αλλά να αποδείξει σε όλους ότι παραμένει ο ΄΄βασιλιάς΄΄. Σε κάθε του κίνηση διαπίστωνες την αγωνία για το αποτέλεσμα αλλά και ταυτόχρονα ένα συγκλονιστικό πάθος. Από τις παλιές του επιτυχίες (΄΄Heartbreak Hotel΄΄, ΄΄Hound Dog΄΄,΄΄ All Shook Up΄΄, “Jailhouse Rock” , “Love Me Tender” , “Can’t Help Falling in Love”) μέχρι τις καινούργιες του ηχογραφήσεις (“If I Can Dream”, “Guitar Man”, “Big Boss Man”).
Το σόου ουσιαστικά ήταν χωρισμένο σε τρία μέρη. Στο πρώτο ο Elvis, παρέα με τους παλιούς του φίλους τραγουδούσε και έπαιζε κιθάρα καθισμένος. Στο δεύτερο τραγουδούσε μόνος του σε μία μικρή πίστα, έχοντας το κοινό γύρω του περιμετρικά και στο τρίτο παρουσιαζόταν η διαδρομή ενός μοναχικού κιθαρίστα, μέσο ενός μεγάλου’’ video clip’’, που ήταν γεμάτο τραγούδι, χορό, τσακωμούς αλλά και πολύ gospel!
Ήταν 3 Δεκεμβρίου του 1968 (τα γυρίσματα είχαν γίνει το καλοκαίρι) και η Αμερική γινόταν μάρτυρας της απόλυτης επιστροφής του ‘’βασιλιά’’…Το άλμπουμ έφτασε μέχρι το Νο 8 στις Η.ΠΑ. και το Νο 2 στην Βρετανία.
Set list
“Trouble”/”Guitar Man” – Show Opener
“Lawdy Miss Clawdy”
“Baby, What You Want Me To Do”
Heartbreak Hotel / Hound Dog / All Shook Up
“Can’t Help Falling in Love”
“Jailhouse Rock”
Can I borrow your little whatchacallit? / This leather suit is hot
“Love Me Tender”
“Are You Lonesome Tonight?”
Gospel Production Number:
“Sometimes I Feel Like a Motherless Child” / “Where Could I go But To The Lord” / “Up Above My Head” / Saved
“Baby, What You Want Me To Do”
“Blue Christmas”
“One Night”
“Memories”
“Nothingville” / “Guitar Man” / “Let Yourself Go” / “Guitar Man” / “Big Boss Man” / “It Hurts Me” / “Guitar Man” / “Little Egypt” / “Trouble” / “Guitar Man”
“If I Can Dream” – Show Closer
Κατά πολλούς είναι το ποιοτικότερο άλμπουμ της καριέρας του, κάτι που ίσως δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Ο Elvis σε αυτόν τον δίσκο είναι και πάλι απολαυστικός. ΄΄Έπρεπε να λείψω για λίγο από την πόλη’’ ξεκινάει να τραγουδάει στο πρώτο κομμάτι του δίσκου (‘’Wearin’ That Loved On Look’’) προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την μεγάλη του επιστροφή. Ένα κράμα από soul, blues και country πλημμυρίζει όλα τα τραγούδια, ενώ μία θύελλα συναισθημάτων από οργή, φόβο, θλίψη, χαρά και λύτρωση εναλλάσσεται διαδοχικά. Από το μελωδικό ‘’It Keeps Right On A-Hurtin’’’ του Johnny Tillotson μέχρι το δυναμικό‘’ Only the Strong Survive’’ και από το εκρηκτικό ‘’Power of My Love’’ μέχρι το μελαγχολικό ’’Long Black Limousine’’.
Το τραγούδι όμως που κλέβει την παράσταση είναι το εκλπηκτικό ‘’In the Ghetto’’, μία σύνθεση του Mac Davis. Από τους πρώτους κιόλας στίχους ‘’As the snow flies on a cold and gray Chicago mornin’ a poor little baby child is born in the ghetto’’ καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι πρόκειται να κάνει με ένα μουσικό αριστούργημα. Λίγους μήνες μετά τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ο Elvis ηχογραφεί ένα τραγούδι με έντονο κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα, στα χνάρια του περίφημου ‘’If I Can Dream’’, με το οποίο έκλεισε το τηλεοπτικό σόου του ’68. Ώριμος, δημιουργικός και με σωστές επιλογές (Chips Moman και Felton Jarvis στην παραγωγή) ο Elvis έβαλε τις βάσεις για μια νέα καριέρα. Να σημειώσουμε ότι στα φωνητικά, μεταξύ άλλων ,συμμετείχε και ο μετέπειτα σταρ της country Ronnie Milsap.
Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο Μέμφις και το άλμπουμ κατέκτησε την κορυφή στη Βρετανία και έφτασε μέχρι το Νο 13 στις Η.Π.Α. Κιθάρα παίζουν οι Reggie Young και Dan Penn, στο πιάνο είναι ο Bobby Wood, στα ντραμς ο Gene Chrisman, στο μπάσο ο Tommy Cogbill και ο Mike Leech, στο αρμόνιο ο Bobby Emmons , στη φυσαρμόνικα ο Ed Kollis ενώ κιθάρα στο “In the Ghetto” παίζει ο John Hughey. Το μουσικό πάνθεον συμπληρώνει μία πλειάδα εκλεκτών μουσικών (Wayne Jackson, Dick Steff, R.F. Taylor – τρομπέτα, Ed Logan, Jack Hale, Gerald Richardson – τρομπόνι, Tony Cason, Joe D’Gerolamo – french horns, Andrew Love, Jackie Thomas, Glen Spreen, J.P. Luper – σαξόφωνο, Joe Babcock, Dolores Edgin, Mary Greene, Charlie Hodge, Ginger Holladay, Mary Holladay, Millie Kirkham, Ronnie Milsap, Sonja Montgomery, June Page, Susan Pilkington, Sandy Posey, Donna Thatcher, Hurschel Wiginton – φωνητικά)
1 Wearin’ That Loved on Look Frazier, Owens
2 Only the Strong Survive Butler, Gamble, Huff
3 I’ll Hold You in My Heart (Till I Can Hold You in My Arms) Arnold, Dilbeck, Horton
4 Long Black Limousine George, Stovall
5 It Keeps Right on A-Hurtin’ Tillotson
6 I’m Movin’ On Snow
7 Power of My Love Baum, Giant, Kaye
8 Gentle on My Mind Hartford
9 After Loving You Lantz, Miller
10 True Love Travels on a Gravel Road Frazier, Owens
11 Any Day Now Bacharach, Hilliard
12 In the Ghetto Davis