82α Γενέθλια & Βetty Harper – Ζωγραφίζοντας τον βασιλιά!
“H εἴσοδος στήν ἔκθεση τῆς Μπέττυ Χάρπερ (Βetty Harper) μέ τά ἐκατοντάδες πορτραῖτα τοῦ Βασιλιᾶ στό GUEST HOUSE AT GRACELAND , 7 καί 8 ᾽Ιανουαρίου 2017 (παραμονή καί ἡμέρα καί ἡμέρα τῶν γενεθλίων του).
Στό Νάσβιλ πού ζεῖ πολλά χρόνια εἶναι γνωστή ὡς ”ἡ ζωγράφος τοῦ ῎Ελβις”.
Ἡ Μπέττυ Χάρμπερ εἶναι ἡ ᾽᾽ἀρχαιότερη ´´ πορταιτίστρια τοῦ ῎Ελβις καί λίαν γνωστή σέ Γρέησλαντ καί σ´ὅλους τούς φανς μιάς καί ζωγραφίζει τόν Βασιλιά πάνω ἀπό 60 χρόνια.!! Δηλαδή, δέν προηγήθηκε μόνο τοῦ Joe Petruccio καί τῆς Sara Lynn ἀλλά καί τοῦ ῎Αντυ Γουόχωλ πού ἔφτιασε τόν τριπλό ῎Ελβις τό 1963. Δέν συναντήθηκε ποτέ μέ τόν ῎Ελβις ἄν καί εἶχε παρακολουθήσει πολλές συναυλίες του καί κάποιοι πίνακές της εἶχαν γίνει γνωστοί καί στόν ἴδιο, διότι ἕναs βοκαλίστας τῶν Jordanaires ἦταν οἰκογενειακός φίλος τους.
Ἡ μανία , ὅμως, γιά αὐτόγραφα ἔφερνε σέ πρωτο πλᾶνο τίς φωτογραφίες τοῦ Βασιλιᾶ καί ὄχι τους εἰκαστικούς πίνακες πού τόν κατέγραφαν. Ἡ Μπάττυ Χάρπερ ὅμως κόλησε…..
῾ ᾽᾽ Ἡ ζωγραφική ὑπῆρξε στήν περίπτωσή μου μιά δημιουργική μανία. ῎Εχω ἀσχοληθεῖ μέ πολλά θέμαta ἀπό παιδί κι ὅλας, ἀλλά μονίμως ἐπιστρέφω στόν ῎Ελβις.´´
…….᾽᾽ στό μυαλό μου παραμένει ἡ πιό λαμπερή εἱκόνα πού μπορεῖ νά ἔχῃ στούς ὁπτικούς του δέκτες ἕνας ζωγράφος´´…
…………᾽᾽φταίει ἡ φωνή του καί ἡ ἐποχές του᾽᾽
Τό καλοκαίρι τοῦ 2016 ἀνακοινώθηκε ἐπισήμως στήν Γκρέησλαντ πώς ξεπέρασε τά 20.000 πορτραῖτα τοῦ Βασιλιά. Συγκεκριμένα τό 20.001 εἶναι μιά τριπλή σύνθεση πού παρά τήν τετριμμένη ὀνομασία πού τοῦ ἔδωσε , “Me, Myself & I”, ἡ σύλληψη καί ἡ ἀπόδοσή της μαγνητίζει καθώς ἀνακατεύει λάδι, μολύβι καί κάρβουνο καί 3 διαφορετικές περιόδους(=δεκαετίες) τοῦ Βασιλιᾶ.
”Πάντα ἀκούω μουσική τοῦ ῎Ελβις ὅταν τόν ζωγραφίζω κι ἀνάλογα μέ τό πῶς θά μέ πιάσῃ μοὔρχεται καί ἠ πινελιά.´´…
᾽᾽….ξέροντας πώς κι ὁ ἴδιος ἀνακάτευε ἀνανδοίαστα τά μουσικά εἴδη, νοιώθω ἀπελευθέρωση νά κάνω τό ἴδιο μέ τίς τεχνοτροπίες κι ἔχω πάντα μιά ἐρεθισμένη ἀγωνία γιά τό τί θά προκύψῃ. Πιθανολογῶ πώς τό ἴδιο περίπου ἐναγώνιο συναίσθημα πίεζε καί τόν ἴδιο ὅταν δοκίμαζε τραγούδια᾽᾽
” ὅ,τι πορτραῖτο ἔχω κάνει τοῦ ῎Ελβις τό ξεκινῶ πάντα ἀπό τά μάτια. Ἀπό ᾽εκεῖ κι ἔπειτα προκύπτει ὁ πίνακας μέ τήν δική του γωνία πού στό τέλος τήν βλέπω ὁλόκληρη κι ἡ ἴδια.᾽᾽
᾽´Εἰναι τά πιό ἐκφραστικά μάτια πού μᾶς κύτταξαν ποτέ. Γιά να μᾶς τραγουδήσῃ τόσο πολύ καί τόσο ὡραῖα ,σκέφτομαι πώς τοῦ ἀρέσαμε κι ἐμεῖς , τουλάχιστον σάν σύνθεση᾽᾽!!!
᾽᾽Ξεκίνησα πρίν τά δέκα μου ἀπό προτροπή τρίτου νά κάνω καί πορτραῖτα. Ὁ ῎Ελβις ἐκείνη τήν ἐποχή μεσουρανοῦσε κι ἦταν ἐκτυφλωτικό πορτραῖτο ! Στήν ἀρχή ἤμουνα ἀδέξια ἀλλά ἔννοιωθα ὅτι ἔχω καταπιεῖ ὅλες τίς ἀπαιτούμενες λεπτομέρειες γιά νά γίνω πολύ καλή ἄν ἔδινα χρόνο στήν προσπάθειά μου. Καί τὄκανα. ᾽Ακόμα τό κάνω.Ὁ ῎Ελβις δέν τελειώνει οὔτε σάν ζωγραφικό θέμα!᾽᾽

ἡ ζωγράφος κρατώντας τό ᾽᾽ἀγαπημένο της᾽᾽πορτραῖτο τοῦ Βασιλιά.
– Μά πῶς γίνεται νά ξεχωρίζετε ἕνα πίνακα μέ τόση εὐκολία ἀνάμεσα στίς χιλιάδες πού ἔχετε κάνει;
– ᾽᾽Μού δίνεται ἡ κατάφαση ἀπό τό χαμόγελο. Συνοδεύει τό βλέμμα μέ ἀπόλυτη συνέπεια.
Μετά ἀπ´αὐτήν τήν ᾽ἀἰτιολόγησι᾽᾽ ξαναπρόσεξα καί τά δυό. Στήν ἀπόσταση ἀπό τό χαμόγελο ὡς τό βλέμμα γράφεις ὁλόκληρο βιβλίο, ἄν σέ χτυπήσῃ ρεῦμα ….
Ἕλληνες ζωγράφοι ξεκινῆστε………..Ὁ ῎Ελβις δέν τελειώνει, οὔτε ὡς εἰκαστικό θέμα!!!!
Ἀργυρῶ Κουκουλᾶ