You are currently viewing ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΙΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΙΑΣ


1.) Απόστολε σε καλωσορίζουμε και συγχαρητήρια για το ντεμπούτο άλμπουμ σου “ΕΝΤΕΚΑ”. Πως νιώθεις σήμερα για αυτή την δουλειά;
Καλησπέρα και από εμένα. Είμαι εξαιρετικά ευχαριστημένος. Το λέω και το ξαναλέω. Από κάθε άποψη. Και από θέμα παραγωγής, που δεν θα άλλαζα τίποτα, και από θέμα αποδοχής που τα πράγματα πήγαιναν πάρα πολύ καλά, όσο ακόμα ζούσαμε φυσιολογικά! Με την πανδημία ήρθε και μία σχετική στασιμότητα το οποίο όμως ήταν λογικό και αναμενόμενο μιας και άρχισε να υπάρχει φόβος παντού, τα live και οι παρουσιάσεις ανύπαρκτες όπως και οι νέες γνωριμίες και επαφές… Δεν υπήρξε τίποτα «νέο» τον τελευταίο χρόνο… Θα επανέλθουμε όμως και πιστεύω ότι θα συνεχίσουμε από εκεί που το αφήσαμε. Μονάχα η χρονολογία θα έχει αλλάξει

2.) Ας πάμε και λίγο από την αρχή. Πότε ξεκίνησες την μουσική και τι συνέβη μέχρι να κυκλοφορήσεις το “ΕΝΤΕΚΑ”;
Η πρώτη μου επαφή με κάποιο μουσικό όργανο έγινε σε πολύ μικρή ηλικία, 5 ή 6 ετών ήμουν τότε και με πήγαν οι γονείς μου να μάθω πιάνο. Δεν πέτυχε… Αρκετά αργότερα, το 1997, στην ηλικία των 12 ήταν η πρώτη φορά που ήθελα από μόνος μου να μάθω κάποιο όργανο και έτσι ξεκίνησα κιθάρα σε ωδείο και από τότε ξεκίνησε και αυτό το ταξίδι. Παρόλα αυτά, επαγγελματικά με την μουσική άρχισα να ασχολούμαι σιγά-σιγά το 2015 και αυτό γιατί παρότι η μουσική υπήρχε μέσα μου και το ήθελα πολύ, στην ουσία δεν μου το «επέτρεπα» ή δεν είχα το θάρρος να κάνω την μετάβαση λόγο φύσης και δυσκολίας επαγγέλματος. Στο μεσοδιάστημα προφανώς υπήρξαν σπουδές, στρατός, αρκετές δουλειές είτε σε μπαράκια στην αρχή είτε σε κάποιες εταιρίες μετά κτλ. Μία άλλη ζωή!

3.) Εξαιρετική η παραγωγή του άλμπουμ όπως και η δουλειά που έχει γίνει ενορχηστρωτικά. Που πραγματοποιήθηκε η ηχογράφηση του άλμπουμ; Ποιοι ήταν οι βασικοί συντελεστές όλης της παραγωγής;
Σε ευχαριστώ πολύ! Η ηχογράφηση του δίσκου έγινε στο studio shellac με τον Κωνσταντίνο Φραγκόπουλο σαν engineer ο οποίος ανέλαβε εξολοκλήρου την ηχογράφηση και την μίξη του δίσκου. Η γενικότερη παραγωγή ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας του Κωνσταντίνου Φραγκόπουλου με τον Απόστολο Παπαποστόλου ο οποίος με τη σειρά του είχε αναλάβει την ενορχήστρωση των τραγουδιών.
Άλλοι συντελεστές:
Βοηθοί ηχολήπτη: Αχιλλέας Τυρνενόπουλος / Βαγγέλης Διανέλλος
Mastering: Απόστολος Σιώπης
Γραφιστικά: replicastudio.com

4.) Ποιοι είναι οι μουσικοί και τα συγκροτήματα που έχουν καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το πως ακούγεται ο Απόστολος Ντίας;
Τι να πρωτοπιάσω τώρα… Elvis Presley, Queen, Led Zeppelin, Dio, GnR, Ac/Dc, Deep Purple, Uriah Heep, U2 αλλά και σχετικά νεότεροι όπως Madrugada, Radiohead, Damien Rice, Eddie Vedder, Dropkick Murphys, Audioslave, SOAD και τόσοι ακόμη! Και φυσικά η ελληνική ροκ σκηνή με τις Τρύπες, τα Ξύλινα Σπαθιά, τα Υπόγεια Ρεύματα, τον Παύλο Σιδηρόπουλο και τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου σαν ένα μικρό μέρος αναφοράς.

5.) Έχεις ήδη 2 βίντεο κλιπ από το “ΕΝΤΕΚΑ”. Είσαι ευχαριστημένος από το πως πήγαν; Τι σχόλια έχεις ακούσει ή διαβάσει;
Για αρχή να πω ότι είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και από τα δύο όσον αφορά το θέμα της δημιουργίας/παραγωγής. Τώρα, όσον αφορά το θέμα της ανταπόκρισης δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός γιατί ενώ το πρώτο βίντεο κλιπ για το «Νομίζω το αξίζω» πήγε πάρα πολύ δυνατά και είχε αναπάντεχα υψηλή ανταπόκριση, το δεύτερο βίντεο κλιπ για το «Πόσο ακόμα» κινήθηκε σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα αλλά αυτό κυκλοφόρησε στις 16 Μαρτίου του 2020, στην αρχή δηλαδή της πανδημίας, 3 μόλις μέρες μετά το πρώτο κλείσιμο της εστίασης. Οπότε δεν ξέρω τι θα είχε γίνει αν τα πράγματα ήταν φυσιολογικά.

 

6.) Πως έχεις διαχειριστεί προσωπικά όλο αυτό το κακό που έχει πλήξει συνολικά τον καλλιτεχνικό κόσμο όλη αυτή την περίοδο; Μπορεί να “γυρίσει” σε δημιουργία μια τέτοια συνθήκη;
Εγώ, πέρα από όλα τα δυσάρεστα που έφερε αυτή η κατάσταση και που λίγο-πολύ είναι ίδια για όλους μας, νιώθω ότι έχω μεταμορφωθεί σε προσωπικό επίπεδο τον τελευταίο χρόνο. Δεν ξέρω αν έγινε αυτό λόγω συνθηκών (lockdown) ή αν ήταν απλά να γίνει, πάντως αυτή είναι η αλήθεια. Στο μουσικό σκέλος τώρα, κατά το πρώτο lockdown υπήρξε μία έξαρση ιδεών και δημιουργικότητας όταν ξαφνικά σταμάτησε να κινείται ο κόσμος, σταμάτησαν οι υποχρεώσεις, και ξαφνικά βρέθηκε άπλετος χρόνος διαθέσιμος. Εκεί ναι, μπορεί να «γυρίσει» σε δημιουργία μία τέτοια συνθήκη. Κατά το δεύτερο lockdown όμως, για εμένα έγινε το αντίθετο. Άρχισε δηλαδή να λιμνάζει η όλη κατάσταση. Η κίνηση δίνει ζωή και βρεθήκαμε όλοι μας σε μία ακινησία. Πόσο πια να «εμπνευστείς» από τους τοίχους του σπιτιού σου?!

7.) Πως κρίνεις το πως έχει αντιμετωπίσει το Κράτος τον καλλιτεχνικό κόσμο μέσα σε αυτή την λαίλαπα; Τι πιστεύεις πως θα βοηθούσε στα αλήθεια;
Για κάποιο λόγο που δεν ξέρω ή δεν μπορώ ή δεν θέλω να φανταστώ, υπάρχει μία πολύ μεγάλη προκατάληψη της κυβέρνησης έναντι του καλλιτεχνικού κόσμου. Γενικά δεν είμαι τύπος που συνηθίζω να πετάω το μπαλάκι σε άλλους και να κατηγορώ την εκάστοτε κυβέρνηση για τα προβλήματά μου αλλά εδώ υπήρξε ξεκάθαρη αδικία και αδιαφορία. Είναι αλήθεια ότι ο χώρος του πολιτισμού είναι ιδιαίτερος και είναι δύσκολο να μπουν σε κουτάκια οι ποίκιλες εργασιακές σχέσεις αλλά από την αρχή της πανδημίας υπήρξαν προσπάθειες να αποκλειστεί ο καλλιτεχνικός κόσμος εκτός του επιδόματος. Για το τι θα βοηθούσε στα αλήθεια… θέληση. Να υπήρχε μονάχα θέληση και οι λύσεις θα βρισκόντουσαν.

8.) Ως δημιουργός τι είναι αυτό που μπορεί να σε κάνει να γράψεις ένα νέο τραγούδι και ποια διαδικασία ακολουθείς;
Δεν υπάρχει κάποια «συνθήκη» που μπορεί να με κάνει να θέλω να γράψω μουσική. Απλά τυχαίνει. Κάτι θα συμβεί ή κάτι θα ακούσω ή κάτι θα δω και ξαφνικά έρχεται ένα τεράστιο συναίσθημα που με κατακλύζει. Είναι σαν να ερωτεύεσαι. Σαν να σταματάει για λίγο ο χρόνος. Φυσικά αυτό κρατάει κάποια δευτερόλεπτα. Απλά είναι αρκετό για να ξεκινήσει η διαδικασία.
Σχεδόν κάθε τραγούδι που γράφω ξεκινάει με μία μικρή, συνήθως, μελωδία που παίζει στο κεφάλι μου. Αν εκείνη την ώρα έχω πρόσβαση σε κιθάρα ή πιάνο ξεκινάω να βρω την κλίμακα που βρίσκεται αυτή η μελωδία και μετά παίζοντας μου έρχονται διάφορες ιδέες. Συνήθως μέχρι να ολοκληρωθεί η βασική δομή του τραγουδιού και της αρμονίας μου έχει έρθει και η ιδέα του στίχου. Τι από αυτά που θέλω να πω ταιριάζει, ενεργειακά κυρίως, με αυτήν τη μουσική. Αλλά και ο στίχος με τον ίδιο τρόπο δουλεύει, σαν την μικρή μελωδία. Και τα δύο είναι τα βασικά στοιχεία του μηνύματος που θέλω κάθε φορά να περάσω και μετά δημιουργούνται τα γύρω-γύρω που χρειάζονται για να περάσει το μήνυμα.

9.) Η νέα χρονιά μπήκε και όλοι ελπίζουμε να είναι τουλάχιστον καλύτερη από αυτήν που τελείωσε. Έχεις ξεκινήσει κάποια πλάνα για το 2021; Ετοιμάζεις κάτι; Έχεις κάποια πλάνα για το 2021; Ετοιμάζεις κάτι;
Είναι αρκετά δύσκολο να κάνω σχέδια μιας και οι εξελίξεις μας προλαβαίνουν συνεχώς. Το κομμάτι στο οποίο νιώθω ότι μπορώ να έχω κάποιον υποτυπώδη έστω έλεγχο και κάποιον προγραμματισμό είναι το θέμα της κυκλοφορίας νέων βίντεο για τα τραγούδια μου και σε αυτό θα δώσω την προσοχή μου. Τώρα για οτιδήποτε άλλο, όπως live κτλ, βλέποντας και κάνοντας…

10.) Απόστολε σε ευχαριστούμε πολύ για αυτή την κουβέντα. Θα θέλαμε από σένα να την κλείσεις όπως θες και να μας δώσεις και μια ευχή για το 2021!
Εγώ ευχαριστώ για την όμορφη παρέα. Μακάρι να τελειώνουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα με όλη αυτήν την κατάσταση και φυσικά με τις λιγότερες απώλειες! Υπομονή και πάλι υπομονή και όλα θα περάσουν!

https://www.apostolosntias.gr

https://www.instagram.com/apostolos_ntias

https://www.facebook.com/apostolosntias

https://www.youtube.com/apostolosntias

https://www.reverbnation.com/apostolosntias

https://open.spotify.com/album/1BkEfxqcWEdq3HDjbqXSxQ

https://music.apple.com/us/album/enteka/1490706746?app=itunes&ign-mpt=uo%3D4

https://music.amazon.com/albums/B082GKQV5T?tab=CATALOG

apostolos.ntias@gmail.com

 

ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ – ΒΙΝΤΕΟ

https://www.youtube.com/watch?v=K8Oz7U-gs4c

ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ΑΞΙΖΩ –  OFFICIAL VIDEO CLIP

https://www.youtube.com/watch?v=JvQlUlAbSNM