You are currently viewing ΑΡΗΣ ΓΡΑΙΚΟΥΣΗΣ

ΑΡΗΣ ΓΡΑΙΚΟΥΣΗΣ


 

ARHS GRAIKOYSHS

 

1.    «Μουσικοί συσχετισμοί». Μιλήστε μας λίγο για την σύνθεση αυτού του ρεσιτάλ.

Μέσα στο μυαλό μου στριφογυρνάνε πάντα διαφορετικές μουσικές συνθέσεις και στυλ. Ενωμένα κάτω από το πρίσμα της επιλεκτικότητας καταφέρνουν να διαπερνούν την φαντασία μου. Μετουσιώνονται και συσχετίζονται όλα τα στοιχεία που μου δίνουν οι Rachmaninoff, Rota, Chopin, Morricone, Chaplin… Διέξοδος και ανάγκη να τους συνταιριάξω και να χαθώ μέσα στη μουσική, τη μουσική που χωρίς όρια αγκάλιασε την έμπνευσή μου.

2.    Ένας μουσικός σκέφτεται περισσότερο με νότες ή με λέξεις;

“…Η μουσική αρχίζει να μιλά όταν σταματάει η ποίηση..” Είπε ο Alfons de lamartine. Στην αξία της μουσικής σε σχέση με τον πεζό ή ποιητικό λόγο αναφέρθηκαν από τον Πλάτωνα και τον Σωκράτη μέχρι τον Debussy… Όταν έχει νοιώσει κανείς την δύναμη της έκφρασης με νότες, τα λόγια είναι φτωχά. Η μουσική είναι η παγκόσμια κοινή γλώσσα που απευθύνεται στην ύπαρξή μας.    

3.    Υπάρχει μουσική παιδεία στην Ελλάδα; Πόσο εξοικειωμένο είναι το ελληνικό κοινό σε ανάλογα ακούσματα;

Χάρην στο έμφυτο ταλέντο των Ελλήνων για τη μουσική, ανέκαθεν υπάρχει μουσική παιδεία. Δυστυχώς τα γρανάζια ενός πολύπλοκου και αδιέξοδου συστήματος προσπαθούν ν’ αναστείλουν την φυσική εξέλιξη των μουσικών πραγμάτων στην Ελλάδα. Εύχομαι να λυθούν οι δυσλειτουργίες που εμποδίζουν την δημιουργία Μουσικής Ακαδημίας και να βρεθεί ο τρόπος απλοποίησης και ανάτασης στη μουσική εξέλιξη του τόπου. Οι μουσικοί έχουν υποχρέωση να καθοδηγούν το κοινό να το ελκύουν και να το πυκνώνουν, με εμπνευσμένες και σωστές επιλογές. Προτείνω να βγούμε στις αίθουσες και να κουραστούμε για να κατακτήσουμε το κοινό μας…  

4.    Στο δελτίο τύπου αναφέρεται ότι είναι ένα ρεσιτάλ αντιθέσεων και αλλαγών. Περιγράψτε μας αυτές τις αντιθέσεις και τις αλλαγές

Άφησα τις μουσικές που επέλεξα να ίπτανται και να στροβιλίζονται πάνω απ’ το κλαβιέ μου μέχρι που κατάφερα να τις συνταιριάξω, παρά τις διαφορές τους. Η αντιθέσεις γίνανε προτέρημα και οι εναλλαγές εργαλεία για να δομηθούν οι “Μουσικοί συσχετισμοί”.

5.    Πιστεύετε ότι η τέχνη στις μέρες μας πρέπει να εμπλέκεται με τις ανάγκες της κοινωνίας μας; Μιλήστε μας λίγο για τις ανάγκες του Συλλόγου Ασθενών Ήπατος Ελλάδος «Προμηθέας» που έχετε επιλέξει μέρος των εισπράξεων του ρεσιτάλ να δοθούν. 

Αλλοίμονο αν η τέχνη δεν εμπλέκεται και δεν βοηθάει την κοινωνία στις ανάγκες της και στις δύσκολες στιγμές. Η τέχνη και δη η μουσική ανέκαθεν στήριξε την κοινωνία. Ένα μέρος της κοινωνίας που πάσχει, χρειάζεται υποστήριξη με έμφαση. Ευαισθητοποιήθηκα ιδιαίτερα όταν ενημερώθηκα για τις δραστηριότητες και τις ανάγκες του Συλλόγου ασθενών ήπατος “Προμηθέας”. Τους αφιερώνω λοιπόν το ρεσιτάλ μου, τους προσφέρω όσο περισσότερο μπορώ και θα είμαι εκεί κοντά τους, η μουσική κι εγώ.    

    

 

Βιογραφικό Σημείωμα

ARHS GRAIKOYSHS 2


Γεννήθηκε στην Αθήνα.  Αποφοίτησε από το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (τάξη Ρ. Σχοινά) με Α’ βραβείο και χρυσό μετάλλιο. Παρακολούθησε μαθήματα στα καλοκαιρινά τμήματα της  Ακαδημίας “Mozarteum” στο Salzburg με τον καθηγητή J. Paratore. Συνέχισε και ολοκλήρωσε  τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Detmold στην Γερμανία, με καθηγητές τους M.Kellig και τον διεθνούς φήμης Γάλλο πιανίστα J.E. Bavouzet, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του (Reifeprufung – Diplom /Master of Music) με άριστα. Κατόπιν, μελέτησε ρεπερτόριο δίπλα στην διακεκριμένη παιδαγωγό Renate Kretschmar – Fischer. Είχε ενεργό συμμετοχή σε πολλά σεμινάρια πιάνου (P.B. Scoda, B.Berthold, Duo Ganev, J.Mounieur, κ.α.). Εργάστηκε στην Opernshule της Ακαδημίας του Detmold και στην Μουσική Σχολή Καλών Τεχνών του Gütersloh.

Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Γερμανία στις πόλεις Detmold (Concert Hall  και Brahms-Saal της ακαδημίας), Hannover (Αμφιθέατρο της Waldorfschule και στην Maritin Saal), Bielefeld Wittmund, Paderborn  καθώς και στην Πολωνία, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μουσικές Πέμπτες» του Sopot, στο Gdansk.  Στην Ελλάδα, εδώ και 20 χρόνια πραγματοποιεί ρεσιτάλ στο Φεστιβάλ Ηρακλείου Κρήτης (Κηποθέατρο Χατζιδάκις, Βικελαία Βιβλιοθήκη), στο Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου (Τζαμί Νερατζέ) και ως σολίστ με την «Δημοτική Συμφωνική Πειραματική Ορχήστρα Ρεθύμνου» στο Ενετικό Κάστρο Fortezza, στο Φεστιβάλ Χανίων, στο Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο και Ωδείο Athenaeum, στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, στο Φεστιβάλ Σύμης, στο Ίδρυμα Κακογιάννη, στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, στο ιστορικό Μουσείο Ύδρας  καθώς και σε άλλες αίθουσες σε όλη την Ελλάδα. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συναυλία για την “Πανσέληνο του Αυγούστου” το 1999 στην Δήλο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Ακόμη, έχει διακριθεί σε διαγωνισμό  της EPTA (European Piano Teachers Associations) όπου του διοργάνωσαν ατομικό ρεσιτάλ.

Πρόσφατα, είχαν μεγάλη επιτυχία τα τελευταία του προσωπικά ρεσιτάλ  (“Promenade” ένα αφιέρωμα σε Ρώσους συνθέτες όπου παρουσιάστηκε αρκετές φορές στην Αθήνα, την επαρχία καθώς και στο Herford της Γερμανίας), το αφιέρωμα σε συνθέτες ρομαντικής μουσικής στον «Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσού» καθώς και το πρόγραμμα «Μουσικοί Συσχετισμοί», όπου απέσπασε πολύ θερμές κριτικές και θα παρουσιαστεί τον Μάιο του 2016 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ασχολείται ενεργά με την συνοδεία στο κλασσικό και σύγχρονο τραγούδι και συνεργάζεται με λυρικούς τραγουδιστές/τριες, έχοντας πραγματοποιήσει πολυάριθμες συναυλίες με ρεπερτόριο από μπαρόκ συνθέτες, βραδιές με Lied, άριες από όπερες, κύκλους Ελλήνων συνθετών, καθώς και ρεπερτόριο από θεατρικό και κινηματογραφικό μιούζικαλ, τάνγκο και γαλλικά Chansons.

Συνεργάζεται με την ηθοποιό – σκηνοθέτη Μάνια Παπαδημητρίου όπου παρουσιάζουν με μεγάλη επιτυχία από το 2012 μέχρι και σήμερα την μουσικό-θεατρική παράσταση «Ας θυμηθούμε χωρίς νοσταλγία» σε κείμενα της Μ. Παπαδημητρίου. Η παράσταση πραγματοποιήθηκε σε θέατρα,  πολυχώρους και φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα.
Συνεργάστηκε με το «Ελληνικό Ωδείο Αθηνών», το «Δημοτικό Ωδείο Περιστερίου» και σήμερα, διδάσκει πιάνο στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες».