Πότε νιώσατε την ανάγκη να ακολουθήσετε τον δρόμο του ηθοποιού?
Πέρασα από διάφορες ενασχολήσεις: τελείωσα πολυτεχνείο, μετά δίδαξα αγγλικά και δούλεψα στην οικογενειακή επιχείρηση για αρκετά χρόνια. Όμως όταν κατάλαβα ότι η ανάγκη μου για προσωπική έκφραση και δράση ήταν ισχυρότερη από όλες τις κατεστημένες σειρήνες που μιλούσαν για επαγγελματική «κατοχύρωση», και «ασφάλεια» τότε άλλαξα δρόμο οριστικά.
Σε λίγες μέρες αρχίζει στο θέατρο Αλκμήνη η παράσταση «ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ» του Α. Στρίντμπεργκ. Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο αλλά και τους συντελεστές
Πρόκειται για μια ιστορία εκδίκησης μεταξύ τριών προσώπων: Μιας γυναίκας, του συζύγου της και του πρώην συζύγου της. Η παραγωγή αυτή είναι η τέταρτη της ομάδας μας, της X-Act, με βασικούς συντελεστές τον Ερρίκο Μπελιέ στη μετάφραση και εκτός από την αφεντιά μου, την Κορίνα Χρυσάιδου και τον Κωνσταντίνο Μάρκελλο στην υποκριτική, το Σπύρο Διαμάντη στη σκηνοθεσία, το Μιχάλη Σδούγκο στα σκηνικά και τα κοστούμια,τον Αλέξη Καμίτσο στους φωτισμούς, τον Γιώργο Κασσαβέτη και την Γεωργία Ιατρού στη μουσική, την Τίνα Βασιλοπούλου στην κατασκευή σκηνικών, το Νεόφυτο Παναγιώτου στην επικοινωνία, την Άρτζυ Μπαρουξή στην γραφιστική υποστήριξη (τους ευχαριστούμε).
Έχετε παρουσιάσει δουλειές σας σε Αγγλία, Ισπανία και Αμερική. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις που αποκομίσατε;
Στο εξωτερικό οι συνθήκες εργασίας στο θέατρο είναι πολύ πιο επαγγελματικές και δομημένες. Όλα κινούνται βάσει ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος. Και στην Ισπανία που δούλεψα σαν ηθοποιός και στην Αγγλία όταν σκηνοθέτησα είχαμε 3 εβδομάδες (!) για να ολοκληρώσουμε την κάθε παραγωγή. Αυτό όπως καταλαβαίνετε διαφοροποιεί εντελώς σε σχέση με την Ελλάδα τις απαιτήσεις τόσο της προετοιμασίας που χρειάζεται να κάνεις αλλά και της ταχύτητας και αποτελεσματικότητας που πρέπει να πετύχεις. Γυρνώντας στην Ελλάδα νιώθεις αμέσως την διαφορά στο επίπεδο των απαιτήσεων μιας παραγωγής και αυτό αφορά και το επίπεδο της υποκριτικής.
Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες που έχουν χαραχτεί με ιδιαίτερο τρόπο στη μνήμη σας;
Η συνεργασία που με καλύπτει απόλυτα είναι αυτή που έχουμε τα τελευταία χρόνια με την Κορίνα Χρυσάιδου και την ομάδα θεάτρου X-Act. Κοινός τόπος αυτής της ομάδας είναι η τεχνική υποκριτικής του Ντέιβιντ Μάμετ,η «Πρακτική Αισθητική», την οποία σπουδάσαμε με την Κορίνα στην Αμερική και διδάσκουμε στην Ελλάδα τα τελευταία 4 χρόνια στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Είμαστε ίσως η μόνη ομάδα στην Ελλάδα που δουλεύει σταθερά και αφοσιωμένα με βάσει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία και μέθοδο υποκριτικής που μας δίνει φτερά στην προσέγγιση ρόλων και έργων. Επιπροσθέτως έχουμε πετύχει ένα εξαιρετικό επίπεδο επικοινωνίας και σύμπνοιας μεταξύ μας που μας βοηθάει να συνεργαζόμαστε χωρίς ανούσιες τριβές και εντάσεις.
Το θέατρο αντιστέκεται σθεναρά σε μία εποχή πολύ δύσκολη για όλους μας…
Πράγματι το θέατρο και εν γένει η θεατρική δραστηριότητα με όλες τις επαγγελματικές και ερασιτεχνικές της εκφάνσεις αποτελούν μια όαση ελπίδας και αντίστασης στη νάρκωση που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ο πολιτισμός της παθητικής θέασης, ο πολιτισμός της οθόνης. Το θέατρο απαιτεί την ενεργή συμμετοχή του σώματός μας και μας επιβάλλει να βγούμε από το καβούκι μας, να σηκωθούμε από τον καναπέ του σπιτιού μας και να αναμετρηθούμε με την αλήθεια της ψυχής μας.
Ένα μήνυμα που θα θέλατε να δώσετε, κυρίως στους νέους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με το θέατρο;
Ακολουθήστε τη κοινή λογική σας με θέληση και γενναιότητα.
Έχετε κάποια άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Προχωράμε σύντομα στην 5η παραγωγή της ομάδας μας, ίσως και σε μια μικρού μήκους ταινία που βρίσκεται στα σκαριά..
Ευχαριστούμε θερμά για τα την συνέντευξη που μας παραχωρήσατε
Εγώ σας ευχαριστώ…
Τζανιδάκης Κων/νος